کریمانه

یادداشت استاد علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر کتاب «کریمانه»

نام كتاب:كريمانه
روايتِ حضور مقام معظّم رهبرى در منازل شهدا
كرمان ١٣٨٤
ناشر: صهبا

به نام آن‌که جان را روشنی داد

روز یکشنبه نهم آبان ماه، نسخه چاپ شده کتاب کریمانه به دستم رسید. این کتاب را به لطف عزیزان صهبا، قبل از انتشار خواندم.

کتاب در یازده فصل، روایت حضور حضرت آیه‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در منازل خانواده شهدای کرمان است که در ضمن سفر استانی ایشان، به کرمان در سال ۱۳۸۴ صورت گرفته است.

نوع روایتگری این کتاب آن را بسیار جذاب و خواندنی کرده و صفا و معنویتی که از خون پاک شهدای آن استان در صفحه صفحه این مجموعه موج می‌زند، بسیار محسوس و تأثیرگذار است.

تلاش گسترده و طولانی‌ای که برای تهیه مقدمات و تدوین و دقت در بیان خاطرات و مصاحبه‌ها صورت گرفته، با ملاحظه جزئیات و مطالب دقیق حوادث، قابل درک و فهم است.

در مدت زمانی که به خواندن این کتاب (پیش از انتشار) مشغول بودم و گفتگوهای طولانی که با عزیزان دست‌اندرکار تحقیق و تدوین آن داشتم، برایم مسلّم و محرز بود که این جوانان متعهد که بحمدالله به سبکی خاص و تخصصی هم در تدوین کتاب دست یافته‌اند، کارشان را آن‌طور که مطلوب و مقصود اهل ایمان است، نه یک تکلیف اداری و معمولی که امری عبادی می‌دانند که هم نیّت خالص در آن شرط است و هم عمل صالح در تمامی اجزاء و ارکان و مراحل.

و این‌چنین است که نتیجه کارشان به دل می‌نشیند و تا اعماق فکر و قلب آدمی نفوذ می‌کند.

بارها در ضمن مطالعه کتاب بر صفا و کمالات شهدا، غبطه خوردم و سبک رفتاری رهبر عزیز را در مواجهه با خانواده معظّم شهدا از دل و جان تحسین کردم. و بر محرومی و ناکامی خویش گریستم.

امیدوارم این کتاب، مورد مطالعه گسترده مردم عزیزمان خصوصاً جوانان این مرز و بوم که وظیفه پاسداری از میراث عظیم شهدای اسلام و انقلاب اسلامی را بر عهده دارند، قرار گیرد و عطر پاک زندگی به سبک شهدا در جای جای کشورمان استشمام شود.

به جوانان عزیز مؤسسه ایمان جهادی هم صمیمانه توفیق در این عبادت تازه را تبریک می‌گویم و مشتاقانه به انتظار دیگر آثار عبادی ـ فرهنگی صهبا می‌نشینم.

و من الله التوفیق

(علیرضا مختارپور)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *